صرع چیست؟

صرع یک ​​اختلال در سیستم عصبی است که باعث دوره های مکرر فعالیت عصبی نامنظم در مغز می شود. صرع می تواند در هر سنی رخ دهد، اما بیشتر در کودکان و بزرگسالان جوان رخ می دهد  همچنین می تواند به دلیل یک مشکل ژنتیکی، در نتیجه آسیب مغزی یا به دلیل عوامل خارجی مانند استرس، خواب ضعیف و مصرف برخی داروها باشد.. صرع می تواند باعث تشنج، تغییر در خلق و خو و رفتار، از دست دادن هوشیاری و سایر علائم شود. صرع معمولا با داروهای ضد تشنج و سایر درمان های کمکی درمان می شود.

علائم شایع صرع چیست؟

علائم شایع صرع چیست؟

علائم شایع صرع شامل تشنج هایی است که با انقباضات ناگهانی عضلانی، تغییر در خلق و خو و رفتار، از دست دادن هوشیاری و مشکل در تمرکز و به خاطر سپردن مشخص می شود. این علائم بسته به شدت بیماری می توانند برای دوره های کوتاه یا طولانی ادامه داشته باشند.

روش های درمان صرع:

روش های درمان صرع شامل استفاده از داروهای ضد تشنج و سایر درمان های کمکی از جمله روان درمانی، تغذیه مناسب و استراحت کافی است. درمان های جامع می تواند به کنترل بهتر صرع، کاهش دفعات تشنج و بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا کمک کند.

بیماران صرع چالش های مختلفی را در زندگی روزمره تجربه می کنند، زیرا عملکرد کلی بیمار به دلیل تشنج و سایر علائم تحت تأثیر قرار می گیرد. این وضعیت می تواند کار، تحصیل و زندگی اجتماعی را تحت تاثیر قرار دهد.

پیشگیری های عدم تشدید صرع:

برای بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به صرع، آنها باید از عوامل خطر و چالش هایی که ممکن است این بیماری را تشدید کنند، اجتناب کنند، مانند استرس، کم خوابی و مصرف برخی داروها. بیمار باید درمان خود را به طور مرتب پیگیری کند و وضعیت خود را به صورت دوره ای توسط پزشک متخصص تحت نظر داشته باشد.

 

برخی از فناوری‌های کمکی نیز می‌توانند به مدیریت صرع کمک کنند، مانند پوشیدن دستبند هشدار برای هشدار دادن به بیمار در مورد تشنج، و استفاده از برنامه‌های کمکی برای ثبت تشنج و پیگیری درمان.

 

بیماران صرعی باید حمایت روانی اجتماعی لازم را برای بهبود کیفیت زندگی خود و کاهش اثرات روانی اجتماعی این بیماری دریافت کنند. بیماران می توانند با دوستان و اعضای خانواده خود در مورد وضعیت خود صحبت کنند و حمایت لازم را از جامعه اطراف خود دریافت کنند.

صرع با داروهای ضد صرع درمان می شود که به کاهش تعداد تشنج ها و تسکین علائم کمک می کند. بیمار باید طبق توصیه پزشک متخصص درمان خود را به طور مرتب پیگیری کند.شما میتوانید از خدمات آزمایشات و چکاب پزشکی در منزل استفاده نماییید.

منبع: https://limateb.com/what-is-epilepsy/