تمرین برای تقویت قوای جنسی

سلامت جنسی و جسمی بخش‌ های ضروری زندگی هستند که  بر سلامت جسمی و روحی هر فرد تأثیر می‌ گذارند. به نوبه خود، سطح سلامت جسمی و اضطراب شما نیز می تواند بر سلامت جنسی شما تأثیر بگذارد. این به ویژه در مورد استقامت جنسی صادق است. در ادامه با علیرضا نیکنام همراه باشید.

تقویت قوای جنسی

جالب است بدانید چاقی و کم تحرکی منجر به افزایش اختلالات جنسی در ۴۳ درصد از زنان  و ۳۱ درصد از مردان می شود. با این حال، تمرکز کافی بر آمادگی جسمانی و ورزش می تواند این وضعیت را بهبود بخشد و استقامت جنسی را نیز افزایش دهد. اما ، آیا هر نوع ورزشی می تواند باعث افزایش قوای جنسی شود ؟

در ادامه با ما همراه باشید ، تا شما را با ورزش هایی که می توانند در تقویت قوای جنسی شما موثر باشند ، آشنا کنیم.

تمرینات موثر برای تقویت قوای جنسی

از جمله موثر ترین تمرینات ورزشی برای تقویت قوای جنسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمرینات هوازی

داشتن بدنی رو فرم و ایده آل می تواند لذت  رابطه را برای شما و همسرتان افزایش دهد. هر فعالیتی که ضربان قلب شما را سریع‌ تر می ‌کند و باعث می شود سخت‌ تر نفس بکشید، از پیاده ‌روی سریع گرفته تا دوچرخه ‌سواری، می ‌تواند جریان خون را افزایش دهد و در نتیجه باعث بهتر شدن متابولیسم بدن شما شود می تواند به تقویت قوای جنسی شما کمک می کند.

هر فعالیتی که ضربان قلب شما را سریع‌ تر می ‌کند و باعث می شود سخت‌ تر نفس بکشید می تواند باعث نعوظ قوی تر برای مردان و برانگیختگی بیشتر در قسمت های جنسشی برای زنان از جمله در نواحی پایین ‌تر شود.

  • شنا کردن

محققان دریافتند که شناگران زن و مرد در دهه شستم زندگیشان ،  زندگی جنسی مشابه افرادی که ۲۰ از آن ها سال جوان تر هستند، دارند. شنا استقامت بدنی  ، جریان خون ، انعطاف پذیری و قدرت بدنی را افزایش می دهد و همچنین بهبود می بخشد و از همه مهم تر استرس را کاهش می دهد.

شنا کردن می تواند کالری زیادی را بسوزاند، از این می تواند به طور قابل توجهی به کسانی که اضافه وزن دارند ، کمک کند ، ورزش شنا به ویژه  برای مردان چاق مبتلا به اختلال نعوظ، یک امتیاز مثبت است.

تمرینات موثر برای تقویت قوای جنسی

  • کشش بدنی

کشش های بدنی از جمله ورزش های یوگا به شمار می روند، کشش های بدنی ستون فقرات شما را صاف می کند، و در نتیجه به شما کمک می کند تا ریتم تنفسی یکنواخت داشته باشید، و از همه مهم تر ورزش های یو گا تمرکز را بهبود می بخشند ، بنابراین  شما با مدیریت ذهن خود و ریلکس کردن خود می توانید قوای جنسی خودت را بهبود ببخشید.

مطالعات نشان می دهد که فعالیت های بدنی چالش برانگیز باعث برانگیختگی بدن می شود. به گونه ای که پس از تمرین نیز بیشتر جذب شریک زندگی خود خواهید شد.

ورزش پلانک

این تمرین برای درگیری اصلی و ایجاد استقامت و همچنین تعادل عالی است. از دست‌ ها و زانوها شروع کنید، مطمئن شوید که دست‌ هایتان مستقیماً زیر شانه‌ هایتان قرار دارند.

زانوهای خود را به سمت بالا فشار دهید و یک خط مستقیم از پاشنه پا تا بالای سر حفظ کنید. با انگشتان پا به  سمت زمین فشار وارد کنید. سعی کنید در حین انجام این تمرین  باسن و چهار سر خود را درگیر کنید و این وضعیت را برای ۳۰ ثانیه یا تا زمانی که ممکن است نگه دارید.  سپس استراحت کنید و دو بار دیگر این تمرین را  تکرار کنید.

  • لیفت باسن

ورزش لیفت باسن به گونه ای است که کل بدن شما را درگیر می کند و استقامت، قدرت و تعادل را در شما افزایش می دهد. برای انجام این تمرین به پشت دراز بکشید و زانوهایتان را خم کنید و کف پاها را صاف روی زمین بگذارید. یک نفس عمیق بکشید، عضلات شکمی  خود را درگیر کنید و در حالی که ستون فقرات خود را صاف نگه می دارید، به آرامی لگن خود را بلند کنید.

سپس به آرامی نفس خود را بیرون دهید و این وضعیت را برای ۱۰ ثانیه یا بیشتر نگه دارید. هر ده ثانیه یک بار استراحت کنید و چهار بار این تمرین را تکرار کنید.

منبع: https://alirezaniknam.com/exercise-to-strengthen-sexual-power/