چه چیزی باعث افسردگی می شود؟

افسردگی می تواند به عنوان واکنش به چیزی مانند سوء استفاده، خشونت در مدرسه، مرگ یکی از نزدیکان یا مشکلات خانوادگی رخ دهد. ممکن است فردی پس از استرس طولانی مدت دچار افسردگی شود.

افسردگی در کودکان و نوجوانان

افسردگی می تواند در کودکان و نوجوانان به صورت دوره های طولانی با ناراحتی یا تحریک پذیری ظاهر شود. این بیماری در میان کودکان بزرگتر و نوجوانان بسیار رایج است، اما اغلب ناشناخته می ماند. برخی از کودکان ممکن است بگویند که احساس «ناراحتی» یا «غمگینی» دارند. دیگران ممکن است بگویند که می خواهند به خود صدمه بزنند یا حتی خود را بکشند. کودکان و نوجوانانی که افسردگی را تجربه می کنند بیشتر در معرض خطر آسیب به خود هستند، بنابراین چنین پاسخ هایی باید همیشه جدی گرفته شود.

فقط به این دلیل که کودک غمگین به نظر می رسد، لزوماً به این معنی نیست که او افسردگی دارد. اما اگر غم و اندوه دائمی شود یا در فعالیت های اجتماعی عادی، علایق، کارهای مدرسه یا زندگی خانوادگی تداخل پیدا کند، ممکن است به این معنی باشد که آنها به حمایت یک متخصص بهداشت روان نیاز دارند. به یاد داشته باشید، فقط یک پزشک یا یک متخصص سلامت روان می‌تواند افسردگی را تشخیص دهد، بنابراین اگر نگران فرزندتان هستید، با پزشک خود مشاورت کنید.

علائم افسردگی

اگرچه افسردگی ممکن است تنها یکبار در طول زندگی شما رخ دهد، افراد معمولاً چندین دوره دارند. در طول این دوره‌ها، علائم بیشتر در طول روز و تقریباً هر روز رخ می‌دهد و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. احساس غم، اشک، پوچی یا ناامیدی
  2. طغیان خشم، تحریک پذیری یا ناامیدی حتی در مورد مسائل کوچک
  3. از دست دادن علاقه یا لذت در بیشتر فعالیت های عادی مانند رابطه جنسی، سرگرمی ها یا ورزش
  4. اختلالات خواب مانند بی خوابی یا خواب زیاد
  5. خستگی و کمبود انرژی
  6. کاهش اشتها و کاهش وزن یا افزایش اشتها و افزایش وزن
  7. اضطراب و بی قراری
  8. عدم تمرکز درصحبت کردن و عدم تعادل در حرکات بدن
  9. احساس بی ارزشی یا گناه، یاداوری شکست های گذشته و سرزنش خود
  10. گوشه گیری، اختلال در تصمیم گیری و به خاطر سپردن مشکلات گذشته
  11. درگیری ذهن در مورد مرگ، افکار خودکشی، اقدام به خودکشی
  12. مشکلات فیزیکی مانند کمردرد یا سردرد

برای بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی علائم معمولاً آنقدر شدید است که باعث ایجاد مشکلات زیادی در فعالیت های روزمره مانند کار، مدرسه، فعالیت های اجتماعی یا روابط با دیگران می شود. برخی از افراد ممکن است به طور کلی بدون دلیل احساس بدبختی یا ناراحتی کنند.

علائم افسردگی

علائم افسردگی در کودکان و نوجوانان

علائم و نشانه های رایج افسردگی در کودکان و نوجوانان مشابه بزرگسالان است، اما ممکن است تفاوت هایی نیز وجود داشته باشد. در کودکان، علائم افسردگی ممکن است شامل غمگینی، تحریک پذیری، وابستگی شدید، نگرانی و درد، امتناع از رفتن به مدرسه یا کمبود وزن باشد.

در نوجوانان، علائم ممکن است شامل غمگینی، تحریک پذیری، احساس منفی و بی ارزشی، عصبانیت، عملکرد ضعیف یا حضور ضعیف در مدرسه، احساس سوء تفاهم و حساسیت شدید، استفاده از مواد مخدر یا الکل تفریحی، پرخوری یا پرخوابی، آسیب رساندن به خود و اجتناب از تعامل اجتماعی باشد.

منبع: https://limateb.com/symptoms-of-depression/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد