رشد فردی در روانشناسی

رشد فرد یک موضوعی است که به ابعاد مختلف از زندگی هر فرد بستگی دارد یعنی در واقع هرکس با توجه به جهان بینی و و دیدی که نسبت به زندگی دارد رشد فردی را معنا میکند و در راستای آن حرکت میکند. آرزوها و خواسته های یک فرد میتواند روی این مسیر تاثیر گذار باشند.

مطالب مرتبط: علائم اضطراب چیست؟

در این مسیر اولین حرکت این است که بهانه گیری ها را کنار بگذاریم و تلاش  را جایگزین محدودیت ها بکنیم و از این طریق بتوان در جهت رشد و تعالی فردی حرکت کنیم. امروزه افراد و سایت ها و آموزشگاه های زیادی سعی میکنند که دوره های موفقیت و رشد فردی را به افراد بفروشند و آنها را به اصطلاح در راهه موفقیت قرار دهند ولی باید بدانید که مسیر موفقیت و رشد فردی هر انسانی متفاوت است و باید خودش در مسیری که فکر میکند برای خودش مناسب است حرکت کند. امروز با ما در سایت علیرضا نیکنام همراه باشید تا ما را بیشتر با روش های عمومی رشد و فردی و راههای حرکت در مسیر آن آشنا کنیم.

رشد فرد در روانشناسی

نکته ای که شما باید بدانید این است چهارچوب دقیقی برای رشد فردی وجود ندارد و شما باید خودتان نیاز های خودتان را بیابید ومسیرهایی که باید در جهت آن پیش بروید را انتخاب کنید و به نسبت خواسته هایی که دارید قدم برداری برای اینکه منطقا هرکس با توجه به شرایطی که دارد و با توجه به گذشته ای که داشته ومیخواهد آینده ای که داشته باشد خواسته های متفاوتی را دارد و قطعا برای رسیدن به آن خواسته های متفاوت باشید مسیر های متفاوتی را نیز طی کند.

 

شاخه ها و مراحل اصلی رشد فردی

  • خودشناسی
  • خویشتن آگاهی
  • یادگیری
  • مدیریت
  • استفاده حداکثری از پتانسیل

منبع: https://alirezaniknam.com/individual-development-in-psychology/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد